ثامن نیوز

اخبار، اطلاع رسانی ها و پیام های خیریه و دارالشفاء ثامن الائمه

به همت واحد آموزش و ارزیابی؛

برگزاری دوره آموزشی احیای قلبی ریوی در ثامن


دوره آموزشی احیای قلبی ریوی ویژه پرستاران مؤسسه خیریه و دارالشفاء ثامن‌الائمه علیه‌السلام سوم مهرماه 1399 برگزار گردید.
احیای قلبی ریوی یا CPR شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و مغز در فردی که هوشیاری خود را از دست داده، انجام می‌گردد و تلاش می‌شود تا گردش خون و تنفس به‌طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خودبخودی بیمار برقرار شود.
ایست قلبی‌تنفسی بی‌گمان یکی از خطیرترین وضعیت‌هایی است که نیاز به اقدام فوری جهت حفظ حیات و پیشگیری از ضایعات جبران ناپذیر اندام‌های حیاتی بدن دارد، به همین دلیل معاونت آموزش و ارزیابی این مؤسسه دوره ویژه آموزش و بازآموزی عملیات احیای قلبی را برگزار نمود.
در این دوره مدرسین دکتر مهرداد ابراهمیان و دکتر اصغر کوهرنگ بهشتی بودند که عملیات CPR را حسب عدم وجود تجهیزات پزشکی و با وجود ابزار کمک‌های اولیه و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی شرح نمودند و مراحل این عملیات را شامل ماساژ قلبی، باز کردن راه هوایی و دادن تنفس مصنوعی برای پرستاران توضیح دادند.
مدرسان دوره با تأکید بر اهمیت داروهای CPR و ضرورت وجود این داروها در اتاق احیا؛ به شرح وظایف پزشک، پرستاران و نیروهای کمکی پرداختند و متذکر شدند که در این زمان نحوه ارتباط با همراهان بیمار و چگونگی برخورد با آنان بسیار مهم است. آن‌ها تجهیزات اورژانس این درمانگاه و تجارب به دست آمده تا این زمان را بررسی کردند و در پایان دوره عملیات CPR را در اتاق احیای ثامن با حضور پرستاران و پرسش و پاسخ در این باره انجام دادند.
گفتنی‌ست این سلسله جلسات به همت واحد آموزش و ارزیابی مؤسسه ثامن الائمه علیه‌السلام ویژه پرستاران ادامه خواهد داشت.

4 سال پیش